

Huisstijl ontwerp, branding en
een nieuw logo ontwerpen
Project ticketsmaken.nl
Ticketsmaken.nl is een nieuw, makkelijk en snel inzetbaar ticketsysteem. Geen extra hardware, geen extra kosten en geen verrassingen. Klanten kopen tickets online en bewaren deze tickets op de smartphone of printen ze uit. Later scan je ze eenvoudig bij de entree gewoon met je mobiele telefoons. Geen poespas, gewoon werkend! Slize ontwikkelde een nieuw logo, verzorgde het huisstijl ontwerp en basis van de branding.

Huisstijl ontwerp, branding en een nieuw logo ontwerpen
Project ticketsmaken.nl
Ticketsmaken.nl is een nieuw, makkelijk en snel inzetbaar ticketsysteem. Geen extra hardware, geen extra kosten en geen verrassingen. Klanten kopen tickets online en bewaren deze tickets op de smartphone of printen ze uit. Later scan je ze eenvoudig bij de entree gewoon met je mobiele telefoons. Geen poespas, gewoon werkend! Slize ontwikkelde een nieuw logo, verzorgde het huisstijl ontwerp en basis van branding.





Nieuw huisstijl ontwerp
Logo, beeldmerk & woordmerk maken
In het logo zit een reguliere ticket verwerkt. De afscheurstrook is op een speelse manier verwerkt in het beeldmerk / icoontje van ticketsmaken.nl zoals hierboven weergegeven. Voor ticketsmaken.nl heeft Slize een dynamisch, herkenbaar en multi-toepasbaar nieuw logo ontwikkeld. Het logo is te gebruiken als volledig logotype maar ook als woordmerk of stand-alone beeldmerk / icoontje. Naast het reguliere logo is is er een compacte variant ontwikkeld. Hierdoor is het logo in alle mogelijke reclame-uitingen te gebruiken en uitstekend toepasbaar zonder dat het zijn kracht verliest.
Nieuw huisstijl ontwerp
Logo, beeldmerk & woordmerk maken
In het logo zit een reguliere ticket verwerkt. De afscheurstrook is op een speelse manier verwerkt in het beeldmerk / icoontje van ticketsmaken.nl zoals hierboven weergegeven. Voor ticketsmaken.nl heeft Slize een dynamisch, herkenbaar en multi-toepasbaar nieuw logo ontwikkeld.

Het logo is te gebruiken als volledig logotype maar ook als woordmerk of stand-alone beeldmerk / icoontje. Naast het reguliere logo is is er een compacte variant ontwikkeld. Hierdoor is het logo in alle mogelijke reclame-uitingen te gebruiken en uitstekend toepasbaar zonder dat het zijn kracht verliest.



Tickets maken waar
en wanneer je wilt
Was alles maar zo eenvoudig.
Tickets maken waar en wanneer je wilt
Was alles maar zo eenvoudig.

Het kleurenschema voor de nieuwe huisstijl
Kleur is emotie. Onbewust wordt je beinvloed door de kleuren om je heen. Kleurgebruik speelt dus een grote rol in het gevoel dat je ergens bij krijgt. Dit zie je ook terug in en bij logo ontwerpen en de ontwikkeling, branding en het huisstijl ontwerp. Voor ticketsmaken.nl is er bewust gekozen voor vijf primaire kleuren. De primaire basiskleur van ticketsmaken.nl is blauw. Een zeer bewuste keuze omdat blauw staat voor ‘loyaliteit, veiligheid en betrouwbaarheid’.
Om de huisstijl niet te koel en koud te maken is er gekozen om voor verschillende tinten en gradaties in combinatie met een lekker frisse en hippe ‘oranje’ tint als vijfde kleur. Voor de oranje is de vertaalslag gemaakt naar de kernwaarden ‘Nederlands, creativiteit, vrolijk en energiek’. In het huisstijl ontwerp wordt de oranje kleur gebruikt te ondersteuning en voor de ‘eye-catchers / highlights’.
Kleurenschema nieuwe huisstijl
Kleur is emotie. Onbewust wordt je beinvloed door de kleuren om je heen. Kleurgebruik speelt dus een grote rol in het gevoel dat je ergens bij krijgt. Dit zie je ook terug in en bij logo ontwerpen en de ontwikkeling, branding en het huisstijl ontwerp. Voor ticketsmaken.nl is er bewust gekozen voor vijf primaire kleuren. De primaire basiskleur van ticketsmaken.nl is blauw. Een zeer bewuste keuze omdat blauw staat voor ‘loyaliteit, veiligheid en betrouwbaarheid’.

Om de huisstijl niet te koel en koud te maken is er gekozen om voor verschillende tinten en gradaties in combinatie met een lekker frisse en hippe ‘oranje’ tint als vijfde kleur. Voor de oranje is de vertaalslag gemaakt naar de kernwaarden ‘Nederlands, creativiteit, vrolijk en energiek’. In het huisstijl ontwerp wordt de oranje kleur gebruikt te ondersteuning en voor de ‘eye-catchers / highlights’.


Huisstijl iconenset
Super handig en snel herkenbaar. Iconen worden in het dagelijks leven veel gebruikt en je komt ze overal tegen. Voor ticketsmaken.nl ontwikkelde Slize een set iconen voor gebruik op de (mobiele) website. De iconen versterken en verduidelijken de boodschap, trekken de aandacht en fleuren de content op.

Iconenset
Super handig en snel herkenbaar. Iconen worden in het dagelijks leven veel gebruikt en je komt ze overal tegen. Voor ticketsmaken.nl ontwikkelde Slize een set iconen voor gebruik op de (mobiele) website. De iconen versterken en verduidelijken de boodschap, trekken de aandacht en fleuren de content op.





Iconenset
Super handig en snel herkenbaar. Iconen worden in het dagelijks leven veel gebruikt en je komt ze overal tegen. Voor ticketsmaken.nl ontwikkelde Slize een set iconen voor gebruik op de (mobiele) website. De iconen versterken en verduidelijken de boodschap, trekken de aandacht en fleuren de content op.


Werken met het huisstijl ontwerp; oneindig blijven herhalen
In het huisstijl ontwerp wordt gewerkt met een zogenaamd ‘seamless repeating pattern’. Deze grafische oplossing zorg ervoor dat het ontwikkelde patroon oneindig herhaald kan worden. Het basisblokje kan continu aan alle vier de kanten verlengd worden. Hierdoor kun je dit huisstijlelement in de vormgeving zo groot en klein kunt maken als je zelf wilt. Makkelijk, praktisch en zeer herkenbaar.
Het huisstijl ontwerp: oneindig blijven herhalen
In het huisstijl ontwerp wordt gewerkt met een zogenaamd ‘seamless repeating pattern’. Deze grafische oplossing zorg ervoor dat het ontwikkelde patroon oneindig herhaald kan worden. Het basisblokje kan continu aan alle vier de kanten verlengd worden. Hierdoor kun je dit huisstijlelement in de vormgeving zo groot en klein kunt maken als je zelf wilt. Super easy, erg praktisch en zeer herkenbaar.
Werken met het huisstijl ontwerp; oneindig blijven herhalen
In het huisstijl ontwerp wordt gewerkt met een zogenaamd ‘seamless repeating pattern’. Deze grafische oplossing zorg ervoor dat het ontwikkelde patroon oneindig herhaald kan worden. Het basisblokje kan continu aan alle vier de kanten verlengd worden. Hierdoor kun je dit huisstijlelement in de vormgeving zo groot en klein kunt maken als je zelf wilt. Super easy, erg praktisch en zeer herkenbaar.








Het nieuwe Ticketsmaken.nl is volop in ontwikkeling
Afgelopen zomer is er gestart met de uitrol van de beta versie. Na een kleine en korte aanmeldperiode hebben de eerste proefevenementen met succes proefgedraaid. Momenteel wordt er gewerkt aan de uitrol van het nieuwe (e)tickets systeem waarbij intergratie binnen reeds bestaande betaal systemen volgt. In de nabije toekomst wordt ticketsmaken.nl landelijk uitgerold en beschikbaar gesteld voor alle bedrijven en evenementen. Een interessant systeem, boordevol mogelijkheden, eenvoudig en super simpel in gebruik.

In ontwikkeling (ID)
Afgelopen zomer is er gestart met de uitrol van de beta versie. Na een kleine en korte aanmeldperiode hebben de eerste proefevenementen met succes proefgedraaid. Momenteel wordt er gewerkt aan de uitrol van het nieuwe (e)tickets systeem waarbij intergratie binnen reeds bestaande betaal systemen volgt. In de nabije toekomst wordt ticketsmaken.nl landelijk uitgerold en beschikbaar gesteld voor alle bedrijven en evenementen. Een interessant systeem, boordevol mogelijkheden, eenvoudig en super simpel in gebruik.

Ticketsmaken.nl is momenteel in ontwikkeling (ID)
Afgelopen zomer is er gestart met de uitrol van de beta versie. Na een kleine en korte aanmeldperiode hebben inmiddels de eerste proefevenementen met succes proefgedraaid. Momenteel wordt er gewerkt aan de uitrol van het nieuwe (e)tickets systeem waarbij intergratie binnen reeds bestaande betaal systemen volgt.

In de nabije toekomst wordt ticketsmaken.nl landelijk uitgerold en beschikbaar gesteld voor alle bedrijven en evenementen. Een interessant systeem, boordevol mogelijkheden, eenvoudig en super simpel in gebruik.

