Project omschrijving

Werken met het scherptediepte effect, een pubquiz poster maken 🍻✍️

Opnieuw aan de slag met grafische beeldbewerking! We mochten een flyers en een pubquiz poster maken voor Overdinkel. Grafische ontwerpen maken voor horeca, (kleine) evenementen en (thema)feesten blijft leuk om te doen. Lekker veel vrijheid om je uit te leven. We vonden een geschikte foto welke we als basis konden gebruikten. In de foto was er gewerkt met een scherptediepte effect. Een leuke uitdaging omdat dat betekend dat we niet zomaar alles kunnen plakken en monteren in het origineel. In dit geval eerst bewerken, monteren en vervolgens flink nabewerken.

    

Er zat een mooie blur in de achtergrond en deze wilden we wel behouden. De focus lag op de linker onderkant van het beeld dus hier moeten we rekening mee houden in de bewerking. De foto was niet helemaal geschikt maar de basis was bruikbaar en de rest gaan we middels beeldbewerking veranderen. We voegden wat ‘pubquiz’ elementen toe aan de foto, veranderden de flessen labels en veranderde de achtergrond om deze bruikbaarder en er een geheel te maken. En zo maken we van een foto een origineel, eigen en uniek beeld.

In het laatste deel van de beeldbewerking voegden we filters en extra layers toe om het blur effect terug te krijgen. Tenslotte voorzagen we de posters van de informatie en het logo… en fertig! 👏 Van een foto een pubquiz poster maken, ziet er makkelijk en eenvoudig uit maar door het scherptediepte effect was dit het absoluut niet.

Meer werk zien?

Stories zijn er om te delen en dat gaan we doen. In de stories zie je het grafisch werk van Slize. Hier presenteren we wat we doen, wat we maken en voor/met wie we werken.

Zaterdag 8 augustus 2020 | Story: Pubquiz poster maken

Bekijk meer stories