Strategie, kanalen en jaarplanning social media ???
Gisteren hebben we de dag besteed aan het neerzetten van een eerste planning voor de social media. Voor de social media hebben we een jaarplanning opgesteld en alle 365 dagen in een excel sheet gezet. In de volksmond ook wel contentkalender genoemd. Het werkt een stuk prettiger als je met structuur en een social media jaarplanning werkt dan wanneer het allemaal ad-hoc moet gebeuren. Aangezien we met de stories dagelijks, 365 dagen per jaar, publiceren is de vulling geen probleem.
Met de stories publiceren we op dagelijkse basis over dezelfde dag of de dag van gisteren. We weten natuurlijk niet wat we woensdag over 10 weken aan het doen zijn. Echter zijn er natuurlijk wel een aantal dagen die we zonder meer kunnen invullen. Denk hierbij aan de planning rondom de feestdagen, vaste jaarlijkse werkzaamheden en overige bijzonderheden. En als je dit eenmaal hebt ingevuld dan kun je het ook voorbereiden en dat geef rust. Daarnaast zijn er een aantal dingen die we graag willen publiceren qua werk en portfolio en die kunnen we op deze manier een plekje in de planning geven.
Voor de social media hebben we een simpel publicatie schema opgesteld met hoevaak en op welk platform we willen gaan publiceren. Dit is voor nu even een testproject om te kijken wat de afzonderlijke social media kanalen doen. Het geeft gelijk een stok achter de deur om middels een checklist het schema ook af te werken. Of we alle platformen blijven gebruiken is de vraag. Meten = weten en structureel posten en publiceren levert data op. En hier kun je later perfect je strategie, kanaalkeuzes en de jaarplanning social media op aanpassen. ☝️?
Meer werk zien?
Stories zijn er om te delen en dat gaan we doen. In de stories zie je het grafisch werk van Slize. Hier presenteren we wat we doen, wat we maken en voor/met wie we werken.