Project omschrijving

Verpakking in eigen huisstijl voor ‘acht en 80’ in Oldenzaal 👩🧐

Voor het nieuwe ‘acht & 80’ in Oldenzaal ontwikkelden we het logo, het embleem/beeldmerk, de keyvisual en nu de verpakking. 🙌 Een toffe opdracht dat we gerealiseerd hebben voor het ‘zusje’ van de Oldenzaalse kapperszaak ‘Zeven & 80’. Een grafisch project waar we later ongetwijfeld nog vaak aan terug zullen denken met een grote glimlach. Lees hier hoe het allemaal begon. 😁

De opdracht: ontwikkel een opvallende en ‘in het oog springende’ verpakking in eigen huisstijl. Een verpakking in eigen huisstijl maken is een specialistisch iets. Je krijgt namelijk te maken met een aantal druk afwerkingsvormen. In dit geval zijn dat rillen, stansen, perforeren en vouwen. Hiermee moet je in de opmaak en het ontwerp rekening mee houden. Het design is compleet conform wensen van de klant opgeleverd waarbij alle kanten van de verpakking zijn bedrukt. In de foto’s zie je een aantal foto’s van het drukgereed maken van de bestanden.



In deze verpakking in eigen huisstijl komen ‘pop-up foils’. Pop-up foils zijn voorgesneden en voorgevouwen haarfolies voor alle soorten kleurbehandelingen. Zo kunnen kappers sneller werken, hebben de foils extra grip, zijn ze anti-slip en kant en klaar voor gebruik. Dat maakt haren kleuren eenvoudiger, sneller en makkelijker. 👩 Dit zijn essentieel elementen van het product en dat moet je natuurlijk ook terugzien op de verpakking.

Daarvoor ontwikkelden we de keyvisual. Om de diversiteit en mogelijkheden voor alle haartypes en kleuren weer te geven monteerden we acht gezichten in / aan elkaar tot één grafische visual. Het creëert een ware opvallende eyecatcher waarbij je toch even twee keer kijkt. ✌️😏 Probeer het zelf, kijk de visual maar eens recht in de ogen aan. Het product is binnenkort verkrijgbaar.
Woensdag 15 januari 2020

Meer werk zien?