Visuals en Facebook advertenties maken ?
Onlangs publiceerden we al een story over het maken van webcontent en het bewerken van beelden. Deze story kreeg een vervolg. Om succesvol online zichtbaar en aanwezig te zijn moeten uitingen uiteraard wel op elkaar aan sluiten. Daarom zijn we voor Ultimo Mode in Oldenzaal aan de slag gegaan met Facebook advertenties maken. Een serie pakkende visuals die naadloos aansluiten bij de gecreëerde webcontent. Lekker veel beeld en niet te veel tekst. We ontwikkelden een hele serie voor de klant zodat deze ook kan wisselen. Mocht een afbeelding het minder goed doen dan kun je deze vervangen. Daarnaast wil je mensen niet gedurende een hele tijd lastig vallen met dezelfde uiting.
Werken en rekening houden met de 20% regel
Heel simpel wil dit zeggen dat je afbeelding uit niet meer dan 20% tekst mag bestaan, de focus ligt dus op het beeld (80%). Op zicht logisch, anders krijg je een tijdlijn vol schreeuwerige plaatjes. Je kunt hier uiteraard van afwijken maar dan heb je kans dat de je advertentie minder goed presteert. In het ontwerp moet je dus rekening houden met de 20% regel (zie foto) om een maximaal resultaat te kunnen halen uit je afbeelding. Dit betekend dat we in enkele gevallen creatief met de content en uitingen moeten omgaan om binnen de Facebook kaders te blijven.
Inmiddels loopt een deel van de visuals in een Facebook carrousel en wordt er volop geadverteerd met de webshop. ✌️ ? Wil je ook Facebook advertenties maken of heb je social of webcontent nodig? Informeer naar de mogelijkheden.
Meer werk zien?
Stories zijn er om te delen en dat gaan we doen. In de stories zie je het grafisch werk van Slize. Hier presenteren we wat we doen, wat we maken en voor/met wie we werken.