Project omschrijving

Foto retoucheren en website banners maken👚✨👕

Nieuw modeseizoen, nieuwe collecties en dus nieuwe visuals. 🙌 Voor Ultimo Mode in Oldenzaal gaan we aan de slag met nieuwe content voor de website. Nieuwe visuals, een nieuwe look and feel en dus nieuwe website banners maken. Oude visuals eraf en nieuwe passende visuals en banners erin. We gaan aan de slag met vrijstellen, beeldbewerking, retoucheren, afmaskeren, kleurcorrecties en het combineren van foto’s.

Een eerste selectie maken, waarom is beeld zo belangrijk?
We kregen vorige week de nodige gigabytes aan beeldmateriaal toegestuurd door de klant. Één van de voordelen als je al langer met elkaar samenwerkt, je weet van elkaar wat je nodig hebt en hoe je samen zo effectief mogelijk tot een goed resultaat komt. Het is altijd fijn om meer materiaal te ontvangen dan je daadwerkelijk nodig hebt, zo heb je wat te kiezen en hoef je het ‘onbruikbare’ materiaal niet passend te maken of persé te gebruiken. Een staande foto werkt nu eenmaal niet in een liggende website banner (meestal dan hé). We maakten een selectie van 25 beelden waar we de nieuwe SS20 collectie (spring/summer 2020) gaan afbeelden.

De website en webshop laat de collectie zien dus we gaan aan de slag met de sfeerplaten. De beelden, visuals, vormentaal en afbeeldingen maken een website mooi en dat is een essentieel element voor elke website / webshop. Het bepaald namelijk hoe je binnenkomt, hoe je overkomt, hoe professioneel en/of betrouwbaar je bent en het oog (de visuele vormgeving) wil immers ook wat.



Afmaskeren en de website banners maken
Na de selectie van de merkfoto’s gaan we kijken of de beelden goed passen in de formaten passen. We gaan website banners maken in verschillende formaten en hebben te maken met vierkante, rechthoekige en langwerpige afmetingen. Het begint met het positioneren en afmaskeren van de beelden. Zo kunnen we kijken of de beelden daadwerkelijk te gebruiken zijn zoals we in ons hoofd hebben. De banners en visuals worden allemaal voorzien van tekst en hier moeten we met de vormgeving rekening mee houden. Eenmaal gepositioneerd gaan we kritisch kijken naar de afbeeldingen. 🧐

Nabewerken en foto retoucheren
Hoewel het merkfoto’s zijn die (meestal) door professionele fotografen worden gemaakt vergen sommige beelden enige nabewerking. We zijn nu eenmaal kritisch en gaan voor een zo goed mogelijk en toch betaalbaar resultaat voor de klant. In de foto’s zie je een een aantal voorbeelden van de bewerkingen die we verricht hebben. Met een mooie woord heet dat in de grafische branche retoucheren. Een foto retoucheren is het (grafisch) bewerken van de afbeelding. Vlekjes en oneffenheden weghalen en het aanbrengen van kleine – doch subtiele – wijzigingen. Het resultaat mooi eigenlijk niet zichtbaar zijn en natuurlijk blijven ogen. ☝️😲



Bij bovenstaande de foto verwijderen we de overbelichting op de benen en in het gezicht, maakten de kleuren iets lichter, haalden lelijke plekjes weg en we buigen links en rechts (subtiel) de foto iets bij. Je kunt het effect van een foto retoucheren mooi zien in deze story die we laatste hebben gepubliceerd. De foto’s kunnen wat onscherp ogen, dit heeft te maken met de website compressie. Het eindresultaat is uiteraard haarscherp. 😏👌

Beeldbewerking en foto’s combineren
Middels beeldbewerking monteerden we, indien nodig, een stukje bij de foto. Dit doen we om meer ‘vlees’ aan de foto te zetten. Hierdoor kunnen we weer een mooiere uitsnede maken van het beeld. Het is zonde als bepaalde elementen eraf vallen. Daarnaast hebben we van een drietal merkfoto’s samengevoegd tot een complete visual. We hadden een serie met gave foto’s en een goed model en daar worden we blij van. Werken met goed materiaal is een pré, het scheelt tijd en het zorgt voor een minder nabewerking, lagere kosten en een beter resultaat. Met goed materiaal kun je hele mooie dingen maken. 🙌✨

Een klein deel van de eerste serie staat inmiddels online. We maken altijd meer website banners en visuals dan nodig. Dit doen we bewust zodat we halverwege het seizoen kunnen wisselen en de website zo opnieuw een nieuwe uitstraling krijgt. Wil je ook aan de slag met een mooiere look en feel en mooie visuals voor je website? Neem contact met ons op, we denken graag met je mee.
Woensdag 22 januari 2020


Meer werk zien?