slize oldenzaal - grafisch ontwerp - montage koekkoek klok

Grafisch ontwerp

Trek de aandacht met een uniek en ‘eigen’ grafisch ontwerp.

Geen dertien in een dozijn uitstraling maar een eigen en ‘passend’ design. Samen met klanten wordt er dagelijks gewerkt aan hun identieit en uitstraling. Dit kan binnen een bestaande stijl of als compleet nieuw design vanaf scratch.

Bekijk werk Bekijk het werk

Opvallen en zichtbaar zijn

Een mooie maar ook duidelijke, pakkende en herkenbare uitstraling die past bij jouw bedrijf / merk of product. Slize ontwerpt en geeft vorm aan tal van grafische uitingen. Met een divers klanten bestand wordt er dagelijks gewerkt aan een mooi en goed resultaat.

Meer weten? Vraag een offerte aan of neem contact op voor advies en informatie.

Een goed grafisch ontwerp is breed inzetbaar en goed toepasbaar. Het vormt in vele gevallen de basis voor jouw communicatie, campagne en/of (huis)stijl. Voor een optimaal resultaat is het is goed dat een ontwerp soms een paar keer 'heen en weer' gaat voordat deze definitief wordt.

Belangrijke punten voor een (goed) grafisch ontwerp

Een ontwerp moet allereerst duidelijk zijn en je communicatie moet herkenbaar en consitent zijn. De aandachtsspanne van de mensen en tijd dat je zichtbaar bent worden steeds korter. Daarom is het belangrijk dat de boodschap goed overkomt, de grafische uiting opvalt en de boodschap duidelijk is.

Hierbij zijn verschillende facetten belangrijk. Denk aan kleur, contrast, leesbaarheid, vorm maar ook tekst. Heb je een activerende actie dan wil je aggresiever communiceren met felle kleuren en grote koppen. Heb je een rustige boodschap dan is het verstandig om het wat genuanceerder te houden.

Het grafisch ontwerp proces

Input = output, dit geld ook voor grafisch ontwerp. Comunicatie is dus belangrijk om een goed ontwerp tot stand te laten komen. Daarom is het prettig, indien de tijd het toelaat, om tussentijds te schakelen en bij te sturen en/of aan te vullen.

Vrijwel elk grafisch ontwerp begint vanaf een blanco vel. Afhankelijk van de omvang worden er vervolgens diverse schetsen gemaakt. Daar waar potentieel is zit wordt verder uitgewerkt. Op deze manier wordt langzaam toegewerkt naar het uiteindelijke ontwerp.

Als de tijd het toelaat is het prettig om een (nieuw) grafisch ontwerp daarna even te 'laten rusten'. Vervolgens kan er met een frisse blik nogmaals naar gekeken worden, kunnen wijzigingen doorgevoerd worden en de puntjes op de 'i' gezet worden.

Grafisch ontwerp en de nieuwste / laatste trends

Probeer weg te blijven van trends als je een grafisch ontwerp voor een langere tijd wilt gebruiken. Als je een korte campagne hebt kan het leuk om hier op in te springen. Trends (bijv. bepaalde kleuren) zijn van korte duur en dus niet altijd geschikt om leidend te maken in een grafisch ontwerp.

Uitgaan van eigen je (merk) kracht

Vertel je eigen verhaal op je eigen manier. Laat zien wat je maakt, wie je bent an wat je (aan) te bieden hebt. Hier zit de kracht van jouw merk / bedrijf en dat is wat het 'uniek' maakt. In een wereld waar alles in toenemende mate van elkaar gekopierd en gedigitaliseerd word is het belangrijker dan ooit om op te vallen met je 'eigen' verhaal.

Overtuigd en/of wil je meer weten?

Enthousiast geworden en wil je samen met Slize werken aan jouw (nieuw) grafisch ontwerp, uitingen of uitstraling? Vraag een offerte aan of neem contact op voor advies of om kennis te maken.

Grafisch ontwerp

Uitgelichte voorbeelden

Werken met Slize

Bij het maken van grafische ontwerpen probeert Slize effectief te werken en mee te denken met de klant. Flexibiliteit is hierin belangrijk en er kan snel geschakeld worden. Veel is mogelijk en alles gaat in goed overleg.

Wat zijn de kosten van een grafisch ontwerp?
Dat is sterk afhankelijk van wat je wilt (laten) maken. Kleine simpele uitingen zijn snel realiseerbaar. Wil je echter een compleet redesign of nieuw uitgedacht concept / ontwerp dan is er meer tijd nodig. De kosten van een grafisch ontwerp zijn voor een groot deel gekoppeld aan de tijd die nodig is om het ontwerp te realiseren.

Weet je wat je wilt (laten) maken? Informeer naar de mogelijkheden of vraag een offerte aan. Slize kan dan een offerte of grove prijsindicatie geven.
Is mijn grafisch ontwerp origineel?
Het gros van de ontwerpen vanaf scratch gemaakt. Slize is groot voorstander van werken met eigen beeld (foto's, uitingen, elementen). Standaard wordt er begonnen vanaf een blanco vel. Hierdoor is inprincipe jouw ontwerp altijd uniek en origineel.

Wanneer je zelf niet over de benodigde elementen (bijv. foto's / audio etc) beschikt kunnen deze aangekocht worden. Dit biedt veel mogelijkheden en bespaart veel tijd. Deze elementen zijn uiteraard niet origineel.
Hoe snel kan een grafisch ontwerp gerealiseerd worden?
Dat is afhankelijk van de lopende planning en de omvang van het ontwerp. Over het algemeen kan er bij Slize snel geschakeld worden en gaat alles in goed overleg. Heb je (nog) snel iets nodig? Informeer dan naar de mogelijkheden.
Hoe lang gaat een grafisch ontwerp mee?
Dat ligt er sterk aan waarvoor je het wilt gebruiken. Campagne beelden kun je prima een keer herbruiken maar moeten niet tot in het oneindige herbruikt worden. Echter bepaalde ontwerp- en stijlelementen (voor een huisstijl) kunnen jaren gebruikt worden.
Offerte Offerte aanvragen
grafisch ontwerp portfolio slize oldenzaal

Grafisch ontwerp en meer

Grafisch ontwerp is een onderdeel van het vak waar Slize dagelijks druk mee bezig is. Echter, naast grafisch ontwerp, maakt en realiseert Slize nog veel meer. Onderstaand en in de portfolio's en jaaroverzichten zie je een selectie van deze werkzaamheden.